pondělí 4. března 2013

Narozeniny, které nebyly...

Rozhodl jsem se, že něco upeču. Dlouho jsem nic nepekl, naposledy nevydařený koláč před asi třemi týdny. Nevydařený, protože neztuhnul horní krém, takže to byl jen korpus s borůvkovou přelivkou, no zkrátka, nic slavného. Rozhodl jsem se tedy, že něco upeču, ale jak to tak bývá, nejtěžší je zpravidla rozhodnutí, co konkrétního by to mělo být.
Nakonec mě to napadlo. Udělám dort. Avšak udělat takový dort, není jen tak samo sebou a k odpolední kávě či čaji se hodí spíše buchta, nebo zkrátka něco obyčejnějšího. Musel jsem si tedy vymyslet záminku. Důvod, proč upéct právě dort. Najednou další brilantní myšlenka, už druhá během pár chvil, za to může asi to krásné počasí nebo vibrace probouzející se přírody. Udělám dort Ivě k narozeninám. Bohužel problém na sebe nenechal dlouho čekat. Iva má narozeniny až v létě. Ale třetí brilantní myšlenka vytěsnila během chvíle jakékoliv pochyby. Tato myšlenka, jež se umně maskovala do podoby jednoduché avšak velmi jasné dedukce s neotřesitelnou logikou. Na žádné z narozenin, které Iva měla za dobu, kterou jsme spolu, jsem jí žádný dort nedal, tudíž, jí mohu směle dort dát k narozeninám, které nemá.

Byl tady tedy nápad, bylo tady odůvodnění a vnitřní schválení a chyběl návod a provedení. Internet je plný receptů na dorty, ale já neměl ani čtyři hodiny času ani půl kila marcipánu (tím byla většina receptů ze hry). Takže přišla na řadu improvizace, inovace bez legrace a trocha té intuice. Po boji s blbou mísou, která je naprosto nevhodná ke šlehání, a umytí celé kuchyně od bílkového sněhu, třených žloutků, šlehačky a možná ještě něčeho, bylo dílo na světě. Vizuálně vydařené, doslova oku lahodící. Podvečerní test chuti dopadl také velmi dobře.

A co by to bylo za narozeniny bez přípitku. Nejvyšší čas vyzkoušet náš domácí bylinný likér, který jsme naložili asi před třemi týdny. Světe div se, ale také se povedl. Chuťově je  vyvážen a účinně člověku rozproudí krev v těle a zahřeje. Inu, 51% je 51%. Jen kdyby tolik nepřivíral víčka. Je teprve devět a všichni jsou utlumeni, skoro až připraveni zavrtat se do svých slamníků. Asi je na čase rozpustit oslavu narozenin, které dnes nebyly a pomalu se odebíráme do komnat.

Tak tedy dobrou noc…

Žádné komentáře:

Okomentovat